Dyrektor
Kierownictwo
Dyrektorem Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach jest Pani mgr Teresa Mądzielewska, która kieruje Domem przy pomocy koordynatorów sekcji tj.
- Głównego Księgowego - Sekcja Finansowao-Administracyjna- Urszula Bembnista,
- Pracownika socjalnego -Koordynatora Sekcji- Sekcja Opiekuńczo-Terapeutyczna - mgr Anna Włodarczyk
Dyrektor przyjmuje interesantów w godzinach pracy w dniach od poniedziałku do piątku od 7.00 do 15.00.
Rodziny odwiedzające mieszkanki w weekendy i święta mogą uzyskać informację u koordynatora zespołu opiekuńczego lub Koordynatora sekcji.
Zgodnie z regulaminem organizacyjnym DPS w Brzezinach do obowiązków Dyrektora Domu należy realizacja zadań regulaminowych jednostki
a w szczególności:
- Reprezentowanie Domu na zewnątrz, informuje o usługach i działalności Domu.
- Organizowanie pracy i podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy i czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy.
- Zapewnienie skutecznej kontroli realizacji ustalonych zadań i przestrzeganie prawa.
- Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu kontroli zarządczej.
- Organizowanie działalności Domu w sposób zapewniający mieszkańcom Domu właściwy zakres usług, zgodny ze standardami i indywidualnymi potrzebami mieszkańca. Tworzenie warunków do pełnej realizacji zadań Domu wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- Nadzór nad gospodarką finansową i powierzonym mieniem, planowanie i dysponowanie środkami budżetu Domu.
- Wydatkowanie środków finansowych zgodnie z ustawa prawo zamówień publicznych.
- Wydawanie regulaminów, zarządzeń, poleceń służbowych, zwieranie umów w ramach udzielonego przez Zarząd Powiatu w Choszcznie upoważnienia.
- Opracowywanie Regulaminu Organizacyjnego Domu i przedkładanie go do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu w Choszcznie.
- Kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców oraz zagwarantowanie i respektowanie praw osobistych mieszkańców.
- Nadzór nad ochroną danych osobowych pracowników i mieszkańców.
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz organizacjami i instytucjami na rzecz Domu i jego mieszkańców.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych na podstawie upoważnień i pełnomocnictw.
- Realizacja zadań wynikających z przepisów szczególnych określających zadania kierowników jednostek organizacyjnych.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków.
Podział kompetencji:
- Domem zarządza Dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi pełną odpowiedzialność.
- Dyrektor w stosunku do pracowników Domu jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
- Dyrektor kieruje Domem przy pomocy Głównego Księgowego i koordynatorów sekcji organizacyjnych.
- Dyrektora Domu w czasie jego nieobecności zastępuje Główny Księgowy lub osoba wskazana przez Dyrektora w granicach określonych pisemnym umocowaniem.
- Koordynatorzy sekcji oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy są bezpośrednio podporządkowani Dyrektorowi Domu.
- Pracownicy zespołów podlegają służbowo koordynatorowi zespołu.
-
Koordynatora zespołu w czasie jego nieobecności zastępuje pracownik zespołu
wyznaczony przez Dyrektora Domu. - Pracownika samodzielnego zastępuje pracownik wyznaczony przez Dyrektora Domu.
- Zastępstwa poszczególnych pracowników zespołów ustalają koordynatorzy sekcji.